Gösfiske 9-10 juli 2011!
Jag åkte upp till min gode vän Rolf för att göra ett trevligt besök hos honom samtidigt
passade vi på att fiska hela helgen i nya vatten i Rolfs vatten.
På morgonen kl 06:00 åt vi frukost och sen bar det av mot rampen. Vi började dagen
med att köra flötestrolling. Det tog inte lång tid innan fisk började visa sig på ekolodet.
kort där efter började min rulle att knarra. Mothugg!! Ja! Där satt första.
Precis inne vid båten lossnar tyvärr fisken som visade sig i ytan tippar jag på att
den låg på ca 3-4kg.
På med ny betesfisk och kort där efter har jag ytterligare en gös som tog men den snor
bara betesfisken med sig.
Vi körde en stund till och nu kom en bättre fisk, men fel art.Bra fight. Gädda på ca 3 kg.

Det tog inte så lång tid förrens det var dags för gädda igen ;).Fast denna var mindre.

Sen körde vi en stund utan att det händer något. Rolf har ett par som stjäl betesfisken
utan att fastna.
När vi sitter och njuter av vädret knarrar det till ordentligt i mina grjejer. Mothugg.! JAA!!
Tung gung i grejerna. Bra rus. Både jag och Rolf säger gädda nästan samtidigt. Det tar en bra
stund innan fisken visar sig . Jag ser bara en skugga och säger. Gädda 7-8 kg, men helt plötsligt
ser jag en sto ryggfena. GÖS!!! Rolf!! Håven!! Utbrister jag! Väl i håven ser vi att det är en stor Gös!
JAAAAAA!!!

Mycket bra fight=) 5,8 kg 83 cm. Nytt PB och sista fisken som behövdes att hämta hem en
grand slam på fiskejournalen. =)

I samma veva kommer Ronnie Isaksson i sin coola kanot som är fullt fiske utrustad och behöver
hjälp med att ta loss en krok som satt sig i fingret.

Rolf hjälper Ronnie och jag får i sin tur hjälp med att kroka loss gösen av Ronnie =)
Tackar Ronnie för hjälpen och Ronnie tack oss för hjälpen med att ta loss kroken som satt i handen.
Ronnie är aktiv fiskare som ni kan följa honom på hanns sida och den hittar ni i våra länkar.
Ronnie skrev även en fin artikel i på fiskenyheter.se
Vi körde på men inget bra fiske resten av denna dagen.
Ut igen på söndam med ca 10 st betesfiskar men dem var mycket försiktigare denna dagen.
Vi landade 1 gädda och 2 mindre gösar på flötestrolling.
När betes fisken var slut så körde vi vobbler trolling och kunde landa en var sin mat fisk.

Inget större kom upp denna dagen.
Vill tacka Rolf för en super trevlig helg och Hilde för all go mat
som serverades =)
Tusen tack =)
Återkommer gärna =)
//..... Daniel

Äntligen Trolling 4-5 Juni 2011!

Då var det äntligen dags för årets premiär tur. Då hela maj har blåst bort för oss så
blev det ingen trolling förrens nu.

På fredag kvällen kom Ola & Jörgen ner till mig för att köra trollingfiske hela helgen.

Go mat på kvällen och go natts sömn så var vi laddade för regäla pass. Vi sjösatte
kl 06:00 och fick sällskap av Johan Svensson från Kristianstad. Istället för att trängas 3 st
i båten så hoppade Ola över till Johan i hans båt. Hela havet var spegelblankt.

Fint! Grymt fint väder. Men fisket var trögare vi fick ett par torskar så man fick dra något
i alla fall.

Mycket trevlig dag på sjön men utan lax denna gången.

5 Juni!

Denna dagen passade vi på att åka lite längre. Vi sjösatte kl 05:30 och satte grejerna kl 06:00.
Grymt fint väder denna dagen med men det rörde sig lite mer denna gången.
kl 08:00 small det på riggen. JAAA!! Bra sprut i grejerna. En fin rusning på ca 60-70 meter efter hugget.

FAAAAANNNNN VA underbart det är när det skriker i rullen.

Ola drillar och ca efter knappt 10 min så landar vi årets första lax =). En grann fisk som vägde exakt 6kg.

Ola posserar överlycklig.

Vi stackar om och kör vidare och redan efter en kort stund på smäller det igen, men denna ville inte
sitta kvar. Sen var det lite lugnt. Kaffe och kakor under tiden. Nästa hugg kommer kl 11 ca.
men den ville inte heller sitta kvar.

Ett par torskar faller för våra beten med.

Ca kl tolv ser det ut som om en torsk har tagit på riggen och jag löser ut spöt och låter det driva upp
mot ytan för att stacka om men till min förvåning så helt plötsligt ser jag lockblänket studsa i ytan och
något silvrigt hoppa bakom. "DET ÄR JU LAX!". En liten lax på knappa 2 kg har tagit. Denna krokas
av försiktigt i ytan och får simma åter.

Vi stackar om och kör. Nu var det lugnt. Kl 15 skulle vi börja plocka och precis när jag vänder mig om
så löser det ut på riggen och fullt sprut på rullen. JAAAA!!! EN lax till har tagit. MEN den hinner göra en
rusning med bra drag innan den släpper. Gahhhhh!!!! Men men vi nar nöjda med 2 landade laxar i
alla fall =)

Tusen tack Ola, Jörgen och Johan för trevliga dagar på sjön =)