Aslutning Mörrumsån 12 - 30 September 2011!

14 Sep tog jag en snabb morgon runda och som återigen hade jag fisk som var och
drog i flugan utan att fastna. Det började jag nu bli van vid då jag hade bommat
flera hugg i början av september. Fin morgon men fiskarna som högg ville inte sitta kvar.

16:e tog jag åter igen en snabb runda och det var nästan helt mörkt när jag kom fram
Vadade ut och började kasta samtidigt som det började gryna. När jag kastade av
halva Nacken så drar det till ordentligt i linan. JA!! Fast fisk. Fisken går genast upp
i ytan och hoppar loss från flugan. FAAAN. Ja ja ! Jag hade hugg i alla fall.
Körde en bit nedströms och gick ner för att kolla läget. Då såg jag hur det kom upp
5-6 laxar över nacken och jag började kasta med rätt känsla och hugget kunde komma
när som hällst. Jag började ta hem flugan och PANG! Yes! Mothugg, Men till min förvåning
kändes fisken väldigt lätt. Det var en gädda på ca 1,5 kg som tagit flugan. Haha!

Det högg nästan lika hårt =) Jag fick ju drilla i alla fall.

Den 22:e åkte jag upp en kort sväng samtidigt som Martin (Team Diablo) och Patrik från
klubben. När jag kommer fram ser jag Martins bil men inte Martin och då tänkte jag att
jag kör lite uppströms. Samtidigt ringer min mobil. "Vänd Danne jag har en stor lax på!":
Jag vänder som en raket och springer ner i foppa tofflorna för att hjälpa Martin med
fotograferingen. Han hade landat en lax på 100 cm =). Fin fint Martin!

Jag tog en drös med bilder på Martin. Själv han jag inte kasta något men vad gjorde det
när en kompis lyckades så bra =) Grattis Martin.

Läs på Team Diablos Hemsida

Den 23:e Tog jag en kortsväng och då var sträckan full av fulla danskar som inte visste
hur man visade hänsyn vid ån utan bara knatade ut och fiskade..

Jag gick en bit uppströms för att fiska lite mer i lugn och ro. Fiskade av en bit lugnvatten.
När vattnet började dra mer fick jag in ett kanon kast. Precis när jag började ta hem
så slet det till i linan.JAAA! Fast fisk. Fisken började med en rusning rakt över till
andra sidan. Den kändes dock inte så stor men bra drag i den. Sen lugnade den ner
sig lite och gick mest framför mig. Så efter en ganska kort fight kunde jag landa
min andra lax för i år. GOTT!! Inte så stor men fin. 70 cm ca 4 kg. Den var pigg
när jag släppte i den igen. Gott det. Nöjd och glad gick jag nedströms för att prova ett
anat ställe. Jag hinner göra ca 10 kast innan det sliter tag ut av bara helvete. MEN
den vill inte sitta kvar. Gahhhh !!.

Jag var fortfarande nöjd med 70 cm:an.

Den 24 Sep: Björns Flugfiske debut =)

Jag och Björn från Urshult bestämde oss för att träffas upp kl 07:00. Jag var på plats redan
kl 06:00 och började fiska. När björn kom kl 07:00 Sliter det tag i minna grejer och det
var troligtvis en öring ca 5-6 kg som drog på då fisken gick upp i ytan och rullade.
Efter bara några sekunder var den väck =(........

Björn kommer med spö och rulle som han lånat av en kompis då björn alldrig tidigare hade
fiskat med 2 hands flugspö i hela sitt liv...... Jag fixade en tafs till honom och gav honom min
fluga som jag bommade den stora laxen på. Sen började jag visa honom lite kast teknik och
vad han skulle tänka på när han kastade med 2 hands. Björn vadar ut och börjar kasta.

Björn körde ganska korta kast och det blir ju så när man börjar. Det är inte så lätt att
kasta med 2 hands om man man alldrig gjort det tidigare. Sen tog vi en kopp kaffe och
gick sakta uppströms.

När vi kom upp på ett lugnvatten så sa jag till Björn att jag börjar gå så att han ser vart jag går.
När jag kommit 20-25 meter nedströms kan du gå i sa jag så vi håller kast avstånd.

Efter att jag vadat ca 20-25 meter kliver björn i och jag ser att han börjar kasta sen vänder jag
mig om och helt plötsligt hör jag ett jätte plask bak ryggen, jag vänder mig om och ser Björn
med full spö böj!!!!! FISK!!!! Skriker han. Jag for upp ur vattnet och säger! "Bara ta det lugnt,
jag hjälper dig!" Jag springer dit och Björn tar sig upp ur vattnet för att drilla från land i stället.
Fisken är förvånande lugn och bara snurrar framför Björn. Efter en stund gör den en tokrusning
rakt ner mot nacken och Björn han bara står och skakar och har fortfarande inte fattat att han
har en lax på =). Kul !! =). Björn drillar i ca 10-12 min. Laxen var väldigt snäll i det här fallet.
Jag gick i vattnet för att landa fisken åt Björn. Fick tag om stjärten och kunde landa en laxhane
på 93 cm och 7 kg till Björn =)......... GRATTIS Björn!!! Björn bara jublade. Fiskat 2 hands i 1,5 timmar
och landat sin första lax på fluga. Kul =). Där ser man att det kan hända när man minnst anar det =)

Jag fick nöta i 3 år innan jag fick min första.

Vi tog en fika och Björn var tvungen att ringa till sina kompisar och berätta =). Han kunde fortfarande
inte tro vad som hade hänt =) Härlig upplevelse. Jag kommer inte häller glöma detta.

Vi tog paus mitt på dagen och åkte hem för att äta lite.

Kl13:30 Var jag på plats igen och då kom Patrik Erixon från klubben med. Vi tog en kopp kaffe och satt
och snackade lite i det härliga september vädret.

Jag passade på att byta fluga och Patrik drog nedströms. Jag började kasta av sträckan. När jag kom
halvägs och mendade till och satte fart på flugan så efter ett par gung med spöt sög det tag i
flugan så det stog härliga till. Fullt sprut ur rullen med en gång. En regäl rusning nedströms, men som
tur är så stannar fisken precis i nacken. Samtidigt som detta sker gör jag ett vrål så att Patrik
ska höra. Jag ringer även honopm för säkerhets skull samtidigt rusar fisken uppströms. Patrk kommer
i full fart och får tag i kameran i min väska för att filma fighten =) Laxen är urstark och holler sig i hård
strömmen för det mesta. Efter en stund visar den sig och det ser ut som en lax hade på runt 6-7 kg.

Efter att fisken varit lugn en stunde drar den iväg igen utav bara helvete =) FANNN VAAA GOTTT DET ÄR!!

Den ger sig inte och går upp och hoppar ett par gånger. Den står kvar ute i starkströmmen en bra stund
och är väldigt tung utan att anstränga sig. När den stått ett tag så börjar den äntligen visa
trötthet. Patrik närmar sig fisken och kan lugnt och säkert landa den till mig! JAAA Min 3:e landade =)
FAAANNNN Vad underbart. 83 cm ca 6-7 cm. Fet och fin lekfärgad laxhane. Efter ett par
foton fick han simma tillbaka =) Tusen tack för hjälpen Patrik.

Kommer film

Solen kom fram precis när vi skulle fotografera så det blev kanon bilder =)

Precis när vi släppt i laxen kommer Björn med. Vi tog en kopp kaffe och berättade för Björn vad som
precis hade hänt.

Björn fiskade av samma sträcka och jag tog en runda till och nästan på samma ställe har jag en dragning
till i linan men den ville inte sitta. Men vad gjorde det när dagen var så bra i övrigt!

Vi avslutade fiske dagen med kanonväder.

30 Sep säsongens sista fiske dag. För fint väder men morgonen började med dimma.

jag gick uppströms till där Björn landade sin i lördags och det tog inte en lång stund innan jag hade
påslag av en fisk som jag kände 2 sprattel av innan den gick loss. Inget annat! Träffade Kristian
som landat en på morgonen. På eftermiddagen fick jag uppleva Dejavu när jag tar hem flugan och
pang!!! En gädda på kilot igen ..... Fan !! Kunde varit en lax.

Vi avslutade sesången några från klubben med en grillad korv. Underbart väder iunderbar natur!

Totalt ca 30 hugg och 10 drillningar med tappad fisk och 3 st landade denna hösten!

87 cm, 83 cm och 70 cm. Helt underbart! Och en lyckad guidning med Björn =)

Nu får vi vänta 6 månader tills nästa gång .....

Tack för denna säsongen!

//.... Daniel

Flugfiske i Mörrumsån 27 aug - 11 september 2011!

Vi hade röjdag den 27 aug så jag fyllde termosen med kaffe och knöt på ny tafs
för nu blev det flugfiske för hela slanten. Jag började dagen med att fiska av
den snabba strömmen där jag tog min öring på 5,9kg i fjol ; )

När jag kommer halvägs i vadningen så suger det tag i grejerna. Bra tryck i hugget =)
Fisken ställer sig i hårdströmmen och bara står och sedan fullt rus fram till knäna på
mig. Nedanför mig ser jag en fet och fin Öringhane på ca 6-7 kg. Rusar sedan en bit
uppströms och gör ett hopp upp i luften. Helt plötsligt har jag ingen kontakt.....
Vad hände?

Linan gick!!!!!! Faaaaaaaaan!

Ja ja. det var årets första drillning.

Efter detta hände inte mer denna dag. Röjdagen gick bra och fint blev det.

Fredagen den 2:e september åkte jag upp till ån igen för att ta ett pass innan jobbet.
Jag börjar överst i streckan men inget händer. Jag ser dock en hel del fisk men dem vill
inte hugga. Går ner till samma ställe där jag tappade öringen. Jag hinner göra ett par
kast innan det drar till i linan, Men fisken sitter på i 20 sekunder innan den lossnar.
GAHHHH Tappar nr 2 med =(.....

Ja ja! Nytt ställe innan jag ska köra och jobba. Kastar av en fin strömkant och får in ett
perfekt kast och mendar. Fin böj på linan gungar jag med spöt ett par gånger och helt
plötsligt drar det till i linan som om tåget åkte förbi och tog flugan. En stor lax hoppar
3-4 gånger rakt upp i luften samtidigt som mina knän håller på att vikas. Jag börjar att
skaka när jag ser hur stor den är.

När den hoppat ett par gånger så bestämmer den sig för att rusa nedstöms en bra bit.
Jag hade hunit ta mig ut ur vattnet vid detta tillfället. Full spöböj och laxen bara stod still.
Jag började fundera om det var så att den kört fast i botten eftersom det kändes helt stumt.
Jag började sätta lite press på fisken, men det ville den inte så den började tokrusa uppströms.
Ställde sig på andra sidan ån och började rulla. Jag hade snart drillat i 10 min. Vilka enorma
krafter dessa fiskar har igentligen. Ett spö på 12,5 fot är ingentig. Jag hade inte ett skit att
säga till om.

Nu började fisken närma sig lite men vägrade komma närmre. Sen gjorde den en tokrusning
ned ströms igen. Uhhhh Tung kamp-. Det enda jag hade i huvudet var hu stor är den igentligen.
Nu hade jag nästan fightats i 25 min....... Uhh. Stark som fan är den.

Efter en stund kunde jag sakta trycka in den till kanten och jag ser genast hur stor den är.
Ca 12-14 kg 110 cm kanske. Den börjar tappa greppet om vattnet nu, Jag
pressar in den en bit till och i den stunden kommer flugan som sköten ur en kanon så
jag får ducka. Kastar spöt och springer ner för att ta den i stjärtfenen men då hinner
den få grepp om vattnet och smit! GAHHHHHHH!!!! Kepsen kom säcker 20 meter när jag slängde
iväg den med all kraft jag hadde............. Mitt lifs lax ........Sen började jag tänka. Jag fick ju faktiskt
hela fighten ändå så jag hade inte så mycket att vara ledsen för i gentligen. Det var ju bara bilden och
vikt och längd kvar sen hade den fått simma tillbaka ändå; )

Jag körde till jobbet ganska nöjd ändå efter en ca 30 minuters fight ändå.

På tisdagen den 5 sep. Hinner jag knappt dit så får jag drilla i 5:e kastet men endast en kort
stund så lossnar fisken. detta var nr 4 jag bommar vad är det här. Sista stället får jag på en
mindre fisk som även denna lossnar........ nr 5 bommad.......

Visst jag har alldrig tidigare haft så här många hugg men ändå.

7:e har jag en som hugger men inte fastnar.-

Den 9:e tar jag samma sträcka som mina öringar tidigare huggt på och i mitten av strömmen drar det till i
flugan sen följer ett snabbt rus nedströmms och ett par sprattel innan även denna går loss......

Det verkar som jag gör ganska rätt ändå eftersom dem hugger...

Den 10:e Städ dag på klubben. Jag och Niclas åker upp lite tidigare för att fiska lite. Jag är där före Niclas
och börjar med ett hugg på Nacken men inte mer än så. Jag går över på andra sidan och ser Niclas bil.

När jag fiskat av halva sträckan på andra sidan så ser jag att Niclas står på andra sidan.
Jag gör tummen upp till honom samtidigt sliter det tag i flugan och jag gör ett bestämt mothugg och
fisken går genast upp och visar sig i ytan. Bra tryck på grejerna. Samtidigt ser jag att Niclas springer
över för att hjälpa mig. (Snäll som han är) =).

Fisken står ganska stilla ute i stömmen, Den gör ett par längre rusninger och är stark i det snabba
vattnet. Jag bara står och håller spöet då man inte kan göra så mycket mer. Bra tryck i fisken.

Det är en känsla som är obeskrivlig när man känner ett hugg. Man skakar och tänker hur stor är den.
kommer den rusa eller kommer den att hoppa. Sitter krokarna. Man är bara nervös hela tiden och
adrenalinet pumpar hela tiden.... Sjukt härligt är det =).

Efter ca 10 min kunde jag försiktigt pressa in fisken till Niclas så att han kunde gräppa.
Niclas tar ett stadigt grepp om fisken och landar den till mig =).

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Äntligen första landad för i år =)

En härligt fin lekfärgad laxhane på 87 cm ca 7,5kg

Den simmade så fint iväg sen. Pigga blir dem i säcken.

Vad skönt nu var 0:an spräkt! =) efter 7 st drilningar kom den 7:e fisken upp.

Den 11 sep:

Då jag provade en sträcka längre ner. Lite mer lugnflytande partier. Mycket fisk i ytan.

Jag nötte några timmar och plötslig när jag tar hem flugan så smäller det till så jag
bränner mina fingrar på linan i hugget. Vilket hugg!!! Fisken går upp i ytan
och rullar. Första teknet på Öring. När fisken kommer närmre som gör mig nervös
är att den är Blank och stor......... Gör ju inte saken bättre. En fisk på närmre 8-9 kg.

Nu var jag skakis......... Efter ca 7-10 min gör fisken en tokrusning nedströms.
In i bland rötter som gör att fisken går fast i någonting som så smoning om skär
av tafsen! GAHHHHHHHHHHHHHHHH. Det hade varit PB på öring.....

Men va fasen jag fick ju drilla igen. Det 'är ju det man är ute efter trots allt ;)

En händelse rik på hösten början. Nu är det andra halvan av september kvar. Får se hur den
slutar.

Tackar Niclas för hjälp vid landning samt foton =)

//...... Daniel

Verticalflugor från Taam Diablo!

Martin i Team Diablo har startat en liten webbutik dör hab säljer sina Verticalflugor
samt Gäddflugor.

Gå in på TEAM DIABLO! Där ser du färger priser och modeller.

Dessa är väl testade och har redan landat grova gösar

Klavreström 9 April 2011!

Då var det dags för vår årliga tur i klavreström. Denna gången med några avhopp
så vi var bara 7 st. Vi tog bort strömmen då vi tycker att det är roligare att fiska
i dammen. Vi började kvällen med smörgåstårta som vi brukar göra och den var
grymt god som alla gånger tidigare.

Många trevliga historier och ett par groggar så gick vi trötta i säng ca 24:00.

Kl 05:15 ringde mobilen och det var dags att gå upp och äta frukost.

Kl 06:00 började vi fiska. Jag gick genast till en av mina favoritplatser i damen.
Det tog inte många kast inann jag känner hur det suger tag i linan och dagens
första fisk sitter.

Bra fight på denna och den drar ut en hel del lina. =) så långt att halva backingen
var ute och Jörgen såg inte den och stod och kastade och då skrek jag till honom
att han inte skulle kasta när fisken simmade på hans sida. Helt plötsligt så hakar han
fast i fisken. Jörken fick släppa linan så att jag kunde drilla hem fisken och
tillslut kom fisken utmattad.

En gran regnbåge på 4,65kg.

Tror du inte Jörgens fluga satt i kroköglan på min`??? Hur stor är den chansen?

Fin fisk med bra fart i alla fall. Dock lite dålig fena, men man kan inte få allt alla gånger.

När jag landat denna och ska gå till rensbordet och lämna den så pratar jag med Månsson.
Då smäller han på en.

Bra fight på denna som sedan fick simma tillbaka.

Alvar lite trött och får stöd av Månnssom, men hade hittils dagens tyngsta fisk på 5 kg
Grattis Alvar!

Jag gick en runda i norra delen av dammen utan resultat så jag gick ner igen där jag
fick tidigare fisken då ingen annan hade antagit platsen.
Det tog inte många kast innan nästa fisk satt =)

Gött bra drag i denna med ;)

Efter en stund kunde jag landa dagens andra fina fisk. Lite dåliga i fenorna men bra tryck i
dem i alla fall.

En fin lek hona på strax över 4 kg som fick simma tillbaka.

Ville ha lite mer blank fisk när man ska äta dem.

Drog bort och tog en kaffe i lugn och ro med Månsson. Även Jörgen och Ola
satt med så vi hade en trevlig fika en stund. Fisket var grymt bra så här långt.

Ut igen ca en timme senare och det tog inte många kast innnan nästa fisk small
på. Denna var mycket ittrig så man kände att det var en fisk av kortare kroppsform,
men när jag fick den i håven var den grymt tjock. Fin blank liten knubbig båge ;)

Dock ganska dåliga i fenorna. Nå ja! Fin kondition på fiskarna i övrigt.

Grymt fint väder. Något som var väldigt fyndigt var Månssons flugask. Måste nog snart ha
av historiskt värde ;)

Det var så kul när detta fotot togs med ingen efter tanke att Månsson är med i Team Abu ;).
Skulle bara ta en bild på denna flugasken men lik förbannat kom ABU:s logga med =)......

Här håller Månsson upp 2 fina bågar.

Alvar hade hittils dagens största som vi tyvär fotade när den torkat så ingen kul bild ..... =(

Här kommer även mer täcken på fint väder ; )

Kl 12:30 Grillade vi karrér och njöt av solen.

På eftermiddagen hade Ola bäst fiske och landade 3 snabba ;)

Kl 16:00 ca stod Jörgen med regäl spöböj. Nu var det storbåge på G.
Han höll på en bra stund och kunde slå till med dagens största båge på
5,8kg. En regäl lekhanne =) Grattis Jörgen.

Grymt fiske denna gången. Skulle kunna lätt placera denna turen som den bästa hittils
i Klavreström =)
Riktigt kul fiske och trevligt gäng vi är =)

De flesta fiskade fullt =)

Inte nog med det. Jag fick uppleva en regäl huggsexa på kvällen sen sista halvtimmen =)

Tusen tack gubbar för denna gången!

//..........Daniel

Strömhult 29 mars 2011!

Nu var det återigen dags att följa med grabbarna i Hjalmarssons och Mörrums bruk
för att fiska regnbåge i strömhult. Kvällen började som vanligt med go mat
och trevligt sällskap.

På morgonen började fisket kl 06:30 och för mig tog det bara 3 kast innna första fisken
satt. Lite seg kamp men ganska hyfsad storlek som kunde landas ganska snabbt.

Dagens första på 3,7kg

Gick bor med denna till ränsbordet och la den och sedan gick jag ner igen och började
kasta och det tog inte många minuter innan nästa fisk satt.

En till fisk runt 3 kilo men lekfärgad hona. Lite bättre kamp på denna.

Nu gick jag upp en stund för en kopp kaffe halva gänget hade inte ensa vaknat än.
Efter en stunds fika så drog jag en runda nedströms. Det tog inte lång tid innan
nästa fisk som var på ca 2 kg och fick simma åter. Fiskade av hela sträckan nedströms
med kontakt med 3 fiskar till.

Mycket bra fiske nästa för bra ; ). Efter maten bestämde jag mig för att testa lite nymfer
vilket visade sig vara grymt bra drog ca 7 fiskar på nymfen på eftermiddan i dammen och
tappade även några. 4 fina matbitar med mig hem helnöjd,

Tackar Andreas och co för fisket =) Mycket trevlig dag med farsans gamla jobba kompisar!

//...... Daniel

Premiär i Mörrumsån 25 mars 2011!

Då var det dags för den stora premiären i Mörrumsån. Jag var på plats redan vid 06:30.
Som vanligt väldigt lugnt med folk så det var bara att välja plats. Tog en kopp kaffe.
Utanför där jag satt var det en fisk som var och visade sig flera gånger i ytan.
Fan vad sugen man börjar bli..... Kl 07:30 ringde Niclas och sa att han var på gång.
När Niclas kom fram tog vi en kopp kaffe och pratade flugval. Niclas laddar orange.

Snart var det dags och det var så man knappt kunde bärga sig. Man vill bara kasta =).
Fisken fortsatte att vara uppe och visa sig och det gjorde ju inte så att man var lugnare,,,
Men sbart var det dags =)

Nu var det bara 5 min kvar till startskottet. Man ställer sig på platsen man ska fiska på
och förbereder sig för hugget kan sedan komma närsomhällst. Jag tänkte mycket på
var hukket skulle komma.

NU KL 09:00!! PANG! Nu börjar mörrumssesäsongen. Vi kastar och kastar. En kille får på
en fisk efter ca 20 min. Han drillar länge som sedan visar sig vara en lax på 99 cm.

Niclas och jag flyttar runt en del och ca 09:45 suger det tag i mina grejer =). Japp!!!
Bra dragning i hugget var det. Efter en ca 10 min kunde jag med hjälp av Niclas landa
en öring =)...... Tack för hjälpen Niclas.... =)

Årets första fisk i Mörrumsån.

Öring 80 cm 5,1kg. C&R på denna givet =)

Efter detta blev det lite lugnt. Lite trögt. Niclas var tvungen att åka tvungen att åka till
jobbet medans jag hade några timmars fiske kvar. Jag gick lite nedströms och ganska
omgående känner jag en fisk som tar flugan väldigt försiktigt. Fannn !! Bommar denna ...

Går ytterligare nedströms och i 3:e kastet drar jag på fisk som dunkar längs botten och vägrar
gå upp, förmodligen lax, men släpper flugan efter ca en minut.....

Jag har ytterligare en dragning i flugan men mycket försiktigt. Klockan var nu 13 och det
var byte med nästa grupp.

Tackar Niclas för en trevlig tur vid ån =)

//..... Daniel

Flugfiske på Premiären i Ronnbyån 12 Mars 2011!

Nu var det dags för den årliga premiären i Ronnebyån och jag hoppades på att Eon
denna gången hade lyssnat på var Turistbyråns önskemål om att släppa på vatten
under premiären. Men det var samma visa detta året dock lite mer vatten än
var det var förra året i alla fall. Nå ja ! På plats var jag kl 07:30 och bara 2 st var där
när jag kom. Mycket mindre folk än vad man är van vid.

Kl 09:00 gick starten. Det där med att sjuta upp en MEGA raket vid detta lilla vatten kan ju
ju diskuteras. Det är ju inte lilla raketen heller. Tror ju inte detta har någon positiv
inverkan på fisken speciellt när det är så lite vatten. Nå ja! Nog om det.
Jag började fiska med en plast tub men kom inte ner redigt så jag bytte till en förtyngd
tub och började få någon bottenkänning. Japp! På rätt plats med flugan nu så smäller
det. Det var bara ett problem. Det är att en del fiskare har lim under fötterna. Ingen
rotartion överhuvud taget. Det var ett par trevliga grabbar som jag sammarbetade
med att få rotationen att funka men inte hjälpte detta. Då såg jag att det var bara en
enda som stod pch fiskade på andra sidan. Så jag knatade över och fiskade av den
sidan. När jag gick ner för att ställa mig precis innan bron och la ut flugan för att
dra ut lina från rullen så bara sög det tag i grejerna. JA!!! Där satt det en. Mest rullande
i Ytan och slag från sida till sida fightades fisken och kunde landas. Min första fisk i år!
Äntligen har alla bomturer sista tiden gett resultat. Öringen vägde 2,5 kg och 70 cm.
Efter foto fick denna åter simma tillbaka.

Eva fotade och filmade Hela fighten.

Bara en kort stund senare så gick jag en bit uppströms och där small det till igen
och en regnbåge hoppade villt om kring. Ganska bra fart i denna. Efter en stund
kunde jag även landa denna. Ca 1,5 kg. Fin matbåge. Jag hade efter detta kontakt
med 4 fiskar till därav 2 hugg och 2 som jag hade på en stund. Övrigt togs bara
2 fiskar till i pool 1. Längre nedströms togs en och en annan öring med.

Mycket klent resultat på denna Premiären........

Nå ja! Jag spräckte 0:an i alla fall =)

Kolla på mer bilder på Alexios Hemsida samt Stefans Jakt och fiske sida!